- Harsen

Rug met schouders en nek E35

Borst of buik E20

Info. over harsen

Harsen is een zeer snelle en effectieve methode waarbij de huid rond 4 weken glad aanvoelen. In tegenstelling tot bij het scheren, waarbij de haren vlak boven de huid afgesneden worden op het dikste deel, worden de haartjeszakjes volledig verwijderd bij harsen. Bij het teruggroeien komen de haartjes met een fijn puntje tevoorschijn en dat maakt dat de huid zacht, in plaats van stoppelig en hard, blijft aanvoelen. Omdat de haartjes niet allemaal tegelijk groeien en in verschillende groeifases zitten kunnen er meerdere behandelingen nodig zijn om ervoor te zorgen dat alle haartjes een keer geharst zijn. Belangrijk is dat u tussendoor niet meer scheert. Bij regelmatig harsen wordt de haargroei geremd zodat de huid steeds langer glad en zacht blijven. Voor het harsen: gebruik een dag voor uw afspraak geen bodylotion of scrub meer. Ideaal is wanneer de haartjes ca. 5—10 mm lang zijn.

De behandeling: de huid wordt eerst gedesinfecteerd. Daarna wordt de hars met een warme harsroller aangebracht. Vervolgens wordt een strip in de hars gewreven. Deze wordt snel en tegen de haargroeirichting in van de huid getrokken. Deze hars wordt gebruikt voor de grotere lichaamsdelen, zoals rug, benen, armen, borst. Filmhars wordt gebruikt op kleine en gevoelige gebieden van het lichaam zoals: gezicht, oksels, vingers en tenen, hals- en nekstreek. Hierbij is er geen strip nodig. Na het harsen wordt er een verzachtende olie of creme aangebracht om de huid te kalmeren en de laatste harsrestjes te verwijderen.

Contra-indicaties die geldig zijn: Trombosebenen, aderontstekingen, open benen, spataderen, eczeem.

Tips voor na het harsen

Uw huid is wat gevoeliger en moet even herstellen. Het is zeer belangrijk dat je na het ontharen je huid goed schoonmaakt omdat de haarfollikels nog openstaan, waardoor je sneller infecties kunt oplopen. Probeer na het harsen niet te krabbelen of hard over de huid te wrijven. Door het harsen kan een verhoogde bloedtoevoer ontstaan en daarmee jeuk. Krabbelen en hard wrijven kan de huid irriteren. Vermijd te strakke kleding op huid die pas is geharst om het ingroeien van haren te voorkomen. Als je aanleg hebt voor ingegroeide haren, pas dan regelmatig een peeling toe op de huid die is geharst, te beginnen vanaf 24-48 uur na het harsen of wrijf zachtjes met een scrubpad over de droge huid. Vermijd tot 48 uur na het harsen: zonnebaden, zonnebank, chloorwater, een heet bad, sauna of andere warmte/hitte behandelingen. Gebruik ook na die tijd een goed zonneproduct met beschermingsfactor. Gebruik tot 24 uur na het harsen geen producten op de huid die Alpha Hydroxy Zuren (AHA) bevatten, omdat dit mogelijk gevoeligheid en irritatie kan veroorzaken. Aanraders na het harsen: betadinezeep en verkoelende calendula creme.